سنگ مرمریت چیست؟


امروزه در معماری مدرن از سنگ استفاده های بسیاری می شود. به جز مصارف ساختمان سازی سنگ های تزیینی مختلفی وجود دارند که می توان از آن ها در تزیینات و دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده کرد. سنگ مرمر و مرمریت دو نمونه از مهم ترین سنگ های تزیینی محسوب می شوند که با استفاده از آن ها می توان اقدام به ساخت انواع وسایل دکوری سنگی همچون چراغ دکوراتیو ، روشویی سنگی ، وان سنگی و… نمود. در این مقاله قصد داریم درباره سنگ مرمریت و ویژگی ها و کاربردهای آن در معماری صحبت نماییم. اگر قصد خرید روشویی سنگی ، اسلب مرمر ،مرمریت و سایر وسایل دکوری سنگی را دارید می توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه و مدل های گوناگونی از مصنوعات سنگی را در این قسمت مشاهده نمایید.

 

سنگ مرمریت چیست؟

یکی از رایج ترین انواع سنگ ها که در ساختمان سازی کاربرد وسیعی دارد سنگ مرمریت می باشد.این سنگ بدلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد ، در کنار تنوع و زیبایی آن می تواند گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان باشد.تنوع این سنگ در کشور ایران زیاد است و از محبوبیت بالایی برخوردار است.این سنگ دارای بقایا و فسیل های طبیعی می باشد که طی میلیون ها سال طرح های بسیار زیبایی را به سنگ داده است.

 

در واقع سنگ مرمریت از خانواده سنگ مرمر محسوب می شود که به سنگ ماربل معروف است.در ایران اسن سنگ به مرمریت معروف است اما در سایر کشور ها سنگ مرمریت زیر مجموعه سنگ های مرمر یا ماربرل می باشد.این سنگ جز سنگ های رسوبی است که بر اثر حرارت بالا و فشار زیاد رسوبات آهکی در مدت زمان زیاد به صورت طبیعی ساخته می شود.بلورهای کلسیت نیز یکی از مواد تشکیل دهنده این سنگ است و به دلیل این که این سنگ قابلیت صیقل خوردن و همچنین جلا دادن را دارا می باشد جز سنگ های نرم محسوب می شود.عمومی ترین و رایج ترین انواع سنگ مرمریت دارای رنگ های روشن از جمله سفید و شیری هستند که در میان لایه های آن رگه هایی با رنگ های تیره موجود می باشد.

 

سنگ های مرمریت به صورت طبیعی و مصنوعی قابل تولید می باشند که البته نوع طبیعی آن قیمت بالاتری دارد و علاوه بر این کیفیت آن نیز بهتر از مدل مصنوعی می باشد.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *